søndag 17. juli 2011

Forandring fryder..?!

Ferietid og tid til å gjøre akkurat sånn som du vil , er herlig!
Nå har vi hatt 4 uker med ferie og etter en tur til Nord Norge så har vi hatt godt 14 dager hjemme.
Da er det deilig å få gjort ting du har store planer om , men som du aldri helt rekker over:)

Så vi har hatt oppussing av en sjenk til kjøkkenet og et lite sette bord til stuen!
Snakk om forandring og forvandling!
Her kommer noen før bilder...


Her er sjenken i furu med de gamle håndtakene, hadde godt med kvistlakk på før vi grunnet.
Livredd for at kvistene skal komme igjennom :) 
Det lille bordet har tilhørt mine besteforeldre, så det var slitt og falmet.



Her har sjenken fått ett og flere strøk med maling - det skulle noen strøk til for å skjule kvistlakken.
Men man ser allerede den store forandringen!


Her er sjenken ferdig men så gjenstår valg av knotter!
Å det er ikke så lett, for det finnes jo utrolig mange fine å velge mellom.
Jeg var litt rundt å så før jeg landet på 2 alternativ.
Det begrenser seg med utvalg når du trenger 8 stk, ofte så har de ikke så mange inne av hver.


Jeg falt hvertfall ganske raskt ned på disse søte knottene med rose og sommerfugl!
Er de ikke nydelige ?
Så utrolig bra at det finnes knotter i løst til akkurat dette formålet!



Her ser dere det ferdige resultatet på kjøkkenet vårt :)
Hva syns dere ?
Skulle selvfølgelig vært foruten den stygge varmepumpen over, men den står nå der den står.
Hyllen over fant jeg på Ikea. Snudde krokene som fulgte med og da blir det perfekt å henge krus på.
Jeg er som vanlig veldig fornøyd med resultatet selv og det er jo det viktigste!! :)
 - forandring fryder :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar