lørdag 22. januar 2011

Kjøkken veggen

Vi har en vegg på kjøkkenet som jeg har store planer for..
Jeg vil ha en litt sprek tapet på denne veggen

 2 Nyttårsdag bestemte jeg meg for å få bort den mørke brune fargen og hvertfall få veggen lys
Så da ble veggen malt i samme farge som stuen.


Heldigvis så hadde vi kjøkkenet i tankene da vi kjøpte maling så den sto allerede på loftet.
Da var det bare å sette i gang :)

Første strøket er ferdig


Og her var veggen klar
Men det ble litt kjedelig så når jeg har klart å bestemme meg for tapet så skal den opp fort:)

Jeg har funnet to flotte tapeter fra Cole & Son
De er i to forskjellige farger men med samme flotte mønster - Magnolia


Her ser dere det safe valget, der tapeten går i sølv i bakgrunnen
Denne passer fint til stuen og hvis hele kjøkkenet skal males i stuefargen så passer denne bra.


Denne fargen dro jeg med meg hjem, fordi de har en hel prøverull med den og jeg ville se hvordan mønsteret så ut på veggen. Men så forelsket jeg meg helt i denne tapeten.


Det er en veldig spesiell farge og den kommer nok ikke godt nok frem på bildene
Den har en gull/bronse skimret bakgrunn. Veldig lekker den også!
Ikke godt å bestemme seg!


Her får dere et bedre inntrykk av den flotte "gullfargen" :)
Lurte en liten stund på å tapetsere hele kjøkkenet med sølvstriper men det har jeg slått i fra meg.

Kom gjerne med syns punkter på tapet valg!
Jeg er en STOR "vingle Petter" og har vanskelig for å bestemme
meg når det gjelder denne kjøkken veggen :)

4 kommentarer:

  1. Hei Anita!så kjekk blogg du har:)gratulerer så masse med nytt hus:)dere har det så fint atte.vanskelig å velge tapet.jeg har prøvd å velge tapet til vårt kjøkken hjemme men jeg måtte gi meg:/fant ingenting jeg likte.du har funnet mange fine:)likte spesielt tapeten i stuen!kan jeg være så frek å spørre om navnet på den?når det kommer til tapet på kjøkkenet ditt syntes jeg tapeten var fin i begge fargene.gleder meg til å se det endelige valget.klem fra Silje mari

    SvarSlett
  2. Hei Silje!!Tusen takk for d!Så kjekt å høre at du har fått deg mann og hjem:)Jeg synes de har veldig mye fint i tapet, spessielt cole & Son og designers guildt!Tapeten i stuen er Cole & Son - på denne nettsiden finner du flere tapeter.Navnet på den jeg har i stuen er SUDBURY og er i katalogen som heter Archive traditional. Tusen takk for hilsen:0) Klem fra meg!!

    http://www.cole-and-son.com/collection_detail.asp?collectionid=118

    SvarSlett
  3. Hei Anitamor!
    Begge tapetene e kjempefine, men eg heie på mr.sølv! Glede meg te å se koss det blir og ka du velge.
    Uansett, det blir smashing!
    Klem fra Ingrid

    SvarSlett
  4. Vanskelig valg ja, men eg og heie på mr.sølv ;-)
    Eller ein stripete vegg?

    Klemklem

    SvarSlett