fredag 18. mars 2011

Har komt i gang med strikkedilla igjen

Nå når våren er kommet så har jeg funnet ut at jeg vil begynne å strikke igjen :)
Det er jo sånn som en har en gyllen anledning å gjøre når høsten og mørket siger på.
Men etter en lang pause med strikkking så har jeg altså satt i gang på ny:)


Jeg har begynnt på en liten jakke i rosa, lik den som dere ser over i hvit.
Veldig enkel og grei oppskrift. Den hvite var faktisk den første store tingen jeg strikket
med god hjelp fra min snille og flinke Bestemor :)


Så synes jeg det er så koselig når det er huller i mønsteret slik at du kan tre
gjennom et nydelig bånd, det pynter så fint opp.


Dette er den første og til nå eneste buksen jeg har strikket..
Tok veldig lang tid med så tynn trå og størrelsen er vell til 1 År, så da skal det være litt lengde på den.
Ikke helt ferdig med denne, da jeg må lære meg å hekle først.
Det skal nemlig hekles en kant rundt selene og også knappehull.


Et lite tips når det gjelder strikking kan være å starte med jakkene som har raglanfelling.
Jeg synes det er enklere for da får du armene montert i på den måten i
stedet for at du må styre med det etterpå.
Å når du først har lært deg ragland så er det ikke vanskelig.
Så blir det så fint, den hvite jakken har raglanfelling i skjøten med armene.
Mens dette jakkeprosjektet har stoppet opp litt
så om og hvis det blir ferdig så må jeg montere armene på..

Det var litt om mine foregående strikkeprosjekter.
Skal se om jeg ikke får lagt inn noen bilder av det nye prosjektet senere :)

Forresten alle disse oppskriftene er fra Dalegarn :)

Ha en flott helg!!

Anita

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar